Meșterii Manole de la Piața Unirii

În 2012 atrăgeam atenția asupra gropilor de la Unirii, unde se împiedicau puținii turiști care ne vizitează (nu mai spun de localnici). Vezi "Frumusețile Bucureștiului".
2012-06-13




În 2013 se pun ceva dale, dar lipsesc prin punctele esențiale, de exemplu la intrarea de la metrou. Vezi "Piața Unirii, eternele gropi".

2013-04-04
Într-un final s-au instalat dale pe toată suprafața trotuarului, însă viciile de construcție se vedeau de la început, cu ochiul liber: plăci crăpate sau lipsă, plăci care se mișcau și care împroșcau cu apă atunci când ploua.

Deși au existat în următorii ani repetate retușuri, pot spune cu mână pe inimă (eu trecând aproape zilnic pe acolo) că nu a fost niciun moment finisată astfel încât să nu te împiedici. Am văzut personal mulți oameni împiedicându-se, mi s-a întâmplat chiar mie de vreo două ori.

Ajungem în 2016, atunci când o echipă vine să rezolve dalele de la intrarea în metrou. Foarte frumos. Mi-a atras însă atenția faptul că "lipeau" dalele cu ceva care semăna foarte tare a nisip. Nu sunt de meserie, dar le-am atras totuși atenția. Mi-au răspuns foarte siguri pe ei că știu ce fac.



Suntem în 2017 și dalele de la intrarea în metrou se mișcă din nou, împroșcând cu apă atunci când plouă. Nu doar acelea au problema asta, tot trotuarul are din loc în loc dale instabile care te pot dezechilibra când este uscat și te pot stropi când este ud.

În 5 ani de zile (asta doar de când bat eu apa sub dale) nu putem să facem un trotuar de calitate, ÎN CENTRUL CAPITALEI, locul unde se adună turiștii pentru a vizita... frumusețile orașului.

Iată cum arată dalele la doar 4 luni după "reparație":





Zilele trecute mergeam la "țol festiv" către o aniversare și soția s-a stropit pe haine călcând pe o astfel de dală instabilă, putea să și cadă dezechilibrându-se. Un alt dezavantaj în București la a călători "mai ecologic" cu transportul în comun.

O astfel de epopee ar fi demnă de o baladă gen "Meșterul Manole", pare că forțe oculte conspiră să nu putem face în 5 ani un trotuar ca lumea. Altfel cum se poate explica?

Sunt curios câți bani a luat firma pentru această lucrare împreună cu reparațiile de mântuială făcute repetat. Banii noștri, pantofii noștri, pantalonii noștri, oasele noastre, primarii noștri...