Bilanț la 5 ani și ceva

Fără să-mi dau seama, acest blog a trecut de a 5-a aniversare. Mai jos am strâns câteva statistici și o tentativă de "best of" din două perspective: "obiectiv" și subiectiv.
Pe parcursul celor 5 ani am publicat în total 255 articole originale și două "guest posts". Traficul pe blog în ultima lună este de aproximativ 300 afișări pe zi, însă cei care citesc efectiv sunt mult mai puțini.

Traficul nu foarte mare este probabil și riscul unui blog foarte generalist, care nu a mers pe o nișa clar definită, gen "tehnic", "fun", "economie", "politică". Apoi, traficul depinde foarte mult de cantitatea de link-uri și share-uri pe rețelele de socializare. La început am încercat să promovez blog-ul prin comentarii on-topic cu link la articole proprii pe acea temă, însă nu mi s-a părut foarte principial și m-am limitat la a le face "share" în rețeaua mea de cunoștințe și prieteni.

Doar 19 persoane folosesc facilitatea de a primi email la noi articole de pe acest blog. Alții folosesc RSS, însă cred că sunt în scădere după dispariția Google Reader. Feedburner spune ceva de 69 subscribers.

Îmi place să cred că a existat totuși un fir roșu care a străbătut toate articolele mele, în ciuda diversității lor. Îmi place să cercetez "menirea lucrurilor", cum funcționează sistemele complexe, mecanismul lor ascuns sau mai puțin evident.  Chiar și articolele politice au fost încercări de a-mi defini mai clar, mie în primul rând,  raționalitatea din spatele propriilor afinități politice.

Recenta criza economică m-a făcut să îmi pun multe întrebări despre menirea diferitelor mecanisme economice, astfel că multe articole au tratat macroeconomia. M-am ferit să scriu foarte mult pe tema meseriei mele (informatica) pentru că am preferat să tratez pe acest blog mai mult teme de hobby și explorare a unor domenii în care sunt profan. Câteodată am încercat să fiu și amuzant, însă dacă ați fost atenți tema pamfletelor este tot despre menirea anumitor lucruri/acțiuni/decizii.

M-am învrednicit să învăț să scriu cu diacritice. Încă fac multe greșeli de redactare, chiar dacă petrec uneori mai mult de 3 ore pentru un articol. Multe sunt greșeli de tastare, altele sunt "lipsusuri". Mi-ar plăcea să scriu mai corect, dar ăsta sunt. Îmi ajunge dacă se înțelege ceea ce am dorit să transmit.

Formatarea textului m-a plictisit întotdeauna. Am încercat să aranjez textul să fie ușor de citit, însă încă nu stăpânesc uneltele de formatare. Uneori am răbdare să pun și câte o poză, de obicei din arhiva personală sau de pe wikipedia.org. Asta adaugă și mai mult timp de redactare, ajută însă la captarea atenției pe rețelele de socializare. Marketingul să trăiască...

Acest blog este non-profit. Am testat ad-sense o mică perioadă și am acumulat măreața sumă de 3.78€. Trebuie să aflu cum îl dezactivez de tot înainte să atingă plafonul de 10€ la care trebuie să îmi ridic banii și să trebuiască să mă interesez cum să-i declar.

Am încercat, atât cât am putut, să păstrez pe acest blog un nivel de onestitate intelectuală, chiar și atunci când am abordat probleme din perspectivă foarte subiectivă. Pentru cazurile în care nu am reușit îmi cer scuze.

Nu sunt încă sigur că orele cumulate de citire a articolelor mele depășesc orele pe care le-am petrecut scriindu-le. Dacă articolele au fost totuși folositoare cuiva, mă bucur oricum. Pe viitor voi scrie ceva mai rar pe acest blog, asta ar trebui să încline balanța orelor mai mult spre orele citite - considerând faptul că multe dintre articolele vechi sunt încă relevante.

Pe termen scurt, plănuiesc să public o serie de producții literare din liceu, menirea publicării lor fiind să rămână disponibile pe Internet după ce site-ul pe care erau publicate a dispărut printr-un concurs de împrejurări ironic (revin).

Mi-ar fi plăcut să primesc mai multe comentarii, ca indiciu că cineva chiar citește articolele. Dacă mă gândesc mai bine, poate nu mi-ar fi făcut foarte bine - uneori comentariile tind să fie critice și să mă prost-dispună. De obicei am răspuns la comentarii și întrebări, chiar la articole foarte vechi. Pe viitor, de regulă, nu voi mai răspunde la întrebări de la articole vechi.

Dacă cumva veți duce lipsa noilor articole, vă sugerez să căutați prin articolele mai vechi, sunt aproape sigur că puteți găsi ceva încă relevant pe care nu l-ați citit încă ;) Iată mai jos un fel de "top of all times" în două variante:


Top 3 "obiectiv"

Cele mai populare articole conform statisticilor blogger.com; nu sunt și cele de care sunt cel mai atașat, ci mai degrabă articole cu tentă practică, mai puțin filosofică:
  1. despre menirea ... controlului umidității în cameră
  2. despre menirea ... rambursării anticipate a creditului (economia de bani)
  3. despre menirea ... repartitoarelor de costuri căldură  (motivarea economiei de caldură)

 

Top "subiectiv" (nominalizări personale)

În general articolele de care sunt cel mai atașat, sau chiar mândru, sunt articole de nișă, cu tentă filosofică sau privind probleme globale, gen problema energiei, macroeconomie, informatică teoretică. Îmi cer scuze cititorilor care nu s-au regăsit în ele.

Nominalizări:

Cel mai ... viitorolog articol
Cel mai... documentat articol:
Cel mai... macroeconomic articol
  • Ciclul "Economia reinventată":
Cel mai... informatic articol
Cel mai... religios post
Cel mai .. fun/pamflet articol