Nesimțirea la volan


Nesimțirea la volan

 București, pasajul Victoriei, ora de plecat de la serviciu. Sensul dinspre Ștefan cel Mare spre Titulescu. Coada de mașini începe de la intrarea în pasaj (pe două benzi). Totuși coloana se scurge, constant, cu fiecare semafor.

 Pe când majoritatea stă cuminte la coadă, câțiva "șmecheri" găsesc soluția fluidizării traficului : o iau pe linia de tramvai din pasaj. Cei care stau la coadă probabil nu se grăbesc și ei să ajungă acasă, ci vor doar să admire mai pe îndelete pasajul. Ca să nu-i deranjeze pe ceilalți din reverie, șmecherii noștrii "se sacrifică" și folosesc banda pe care nu o vrea nimeni (decât tramvaiul). Dar surpriză, total neașteptată, la capătul pasajului autostrada cu 3 benzi se termină și continuă cu ... o bandă și jumătate. Acum bineînțeles că trebuie să intre din nou în coloană, iar molâii ceilalți trebuie să le facă loc, căci au dovedit deja că se grăbesc...

  Atitudinea celor care depășesc coloana de mașini continuă să mă irite și în același timp să mă contrarieze. Este la fel cu cel care ți se bagă în față la coadă, la cumpărături. Mintea mea nu își poate reprezenta starea de spirit a respectivului. Aroganță, lipsă de scrupule ?

  Ca răspuns, am mai încercat să claxonez pe cei care treceau prin dreptul meu. Nu mi-e clar dacă realizează și dacă sughit. Pe unul nu l-am lăsat să se bage în coloană, dar a intrat la următoarea mașină. E mai ușor când depășesc prin dreapta (precum pe DN1), îi poți ține acolo mai mult fără să afectezi circulația.

 Dincolo de disprețul total pentru cei care stau la coadă, manevra mai și amplifică congestia. Când se dă verde, în loc să se scurgă rapid coloana, trebuie să se negocieze interclasarea mașinilor. Unul a câștigat un pic și mulți au pierdut mai mult. Asta este pentru mine o definiție a răului "net".

  Nu mai cred că bunul simț se formează spontan, prin reflecție personală. Pentru majoritatea oamenilor bunul simț se educă prin feedback - pozitiv și (în astfel de cazuri) negativ. Trebuie să existe un feedback negativ pentru nesimțiți. La unii ar putea să funcționeze și doar un deget arătând obrazul (la cei care nu-l au foarte gros). Ignorarea și resemnarea nu au cum să funcționeze, cu siguranță !


Dacă v-a plăcut articolul, daţi vă rog un share :