Presa obiectiva


Presa obiectiva


Sunt o persoana care incearca sa fie la curent cu evolutiile politico-economice, fara a fi inregimentat politic. In ultimul timp imi vine din ce in ce mai greu sa gasesc surse de informatie obiectiva.

Parerile de mai jos pot fi pe alocuri foarte subiective sau chiar gresit informate, intrucat urmaresc presa TV/Radio doar in anumite perioade, iar presa scrisa in majoritate online. Daca gresesc imi cer scuze, dar astea sunt impresiile mele la momentul actual.


TV

Gretosii

Am renuntat de mult sa sper ceva de la Antena1/3 (aservite PC+PSD prin Voiculescu). Propaganda este de tip OTV, imi intoarce stomacul pe dos. Aveam o simpatie la un moment dat pentru Mircea Badea, macar da in toti, dar l-a furat si pe el curentul. Spre deosebire de alti colegi el pare ca chiar crede ce spune, si asta e trist.

Istericii

Intr-o vreme RealitateaTV oferea niste dezbateri politice mai echilibrate. In ultima vreme este clara propaganda anti PDL/Basescu, intr-o forma isterica, care incearca sa induca teama in populatie prin repetitii obsesive de sintagme manipulative. Aparent a crescut influenta PNL/Patriciu peste influenta initiala Vintu. Pacat ca erau niste adevarati Jurnalisti (foarte corecti) acolo : Robert Turcescu, Catalin Striblea. Obisnuiam sa ascult Realitatea FM din masina, dar de o vreme nu i-am mai auzit. Poate sunt in alte intervale orare la care nu ascult eu, poate au fost marginalizati special in locuri de mai mica audienta. Oricum, nu am mai rezistat sa filtrez de manipulare orice stire/emisiune si am scos postul din lista de 6 butoane/memorie.


Penibilii

PDL a inteles puterea unei prese ostile si a incercat sa creeze o contrapondere la Antene si Realitatea. Influenta se vede clar in B1 si noul Vox News. Spre deosebire de primii 2, incercarea lor de a manipula pentru PDL este usor naiva, transparenta. Senzatia transmisa este de inadecvare, de exemplu "Nasu" incearca dar nu se simte bine in pielea lui (compar cu emisiunile din anii trecuti). In afara de cateva emisiuni cu invitati carismatici, sunt plictisitori.


Alternative TV ?

Adresandu-se unui public informat si care pretuieste informatia corecta, Money Channel pare sa faca niste analize socio-economice foarte pertinente, dar se fereste de obicei sa intre in discutii politice. Este greu sa urmaresti viata politica acolo.

La TV nu stiu ce alte alternative la stiri mai sunt, poate TVR desi au existat destule semne ca exista o influenta politica mare. Poate PRO TV ? Nu am mai consumat TV in ultima vreme, o sa verific la un moment dat.

De curand am ascultat un interviu la RFI cu noul director al TVR (Alexandru Lazescu) si mi-a placut cum a vorbit, mi s-a parut un om de bun simt, sper sa confirme. Sper ca TVR sa devina o televiziune echidistanta.


Radio


Majoritatea posturilor de radio dau buletine de stiri foarte scurte, probabil de pe agentii de presa. Foarte scurte dupa gustul meu.

Dupa ce am scos Realitatea FM din lista, stiri si analize politice am mai gasit in principal la RFI (bucatile in limba romana). Am ascultat acolo niste oameni care chiar fac cinste profesiei de jurnalist. Probabil acolo viziunea internationala este un pic din punctul de vedere al Frantei, dar pare suficient de echidistant.

Din pacate BBC nu mai are program dedicat Romaniei, sunt multe stiri interesante, dar preponderent din actualitatea internationala si in limba engleza.

La posturile nationale de radio sunt stiri acceptabile, dar un pic cam scurte pentru gustul meu. Am nimerit insa pe unul din posturi o emisiune foarte interesanta despre acceleratoare atomice, quarci, leptoni, etc. O mica comparatie politica a moderatorului s-a dovedit eronata la partea de fizica cuantica :)

Mai tin pe aproape si Info Pro dar si ei au stiri cam scurte si nu mi-am format inca o opinie despre ei.

Nu stiu ce s-a intampla cu Radio Guerilla, cumva nu m-am mai oprit asupra postului de foarte mult timp. Poate au disparut din schema numele grele ? Oricum este fratele lui Catavencu pe unde bate tare Vintu.


Presa scrisa

Nu prea consum presa scrisa. Mai cumparam foarte rar Catavencu, dar de cand este a lui Vintu sunt mult mai sceptic. Imi plac pozele si unele birfe pe surse.

Ziarele gratuite de la metrou sunt destul de anoste, mai mult de pierdut timpul pe drum. Nu am retinut nimic interesant din ele.


Presa online

In online urmaresc in special clasicul hotnews.ro, care traditional are orientari usor portocalii (PDL). Pare totusi destul de echidistant, cititorii care comenteaza sunt ceva mai balansati insa.

Prefer de multe ori sa citesc bloguri prin RSS, de multe ori au analize foarte pertinente. De asemenea unele comentarii sunt foarte interesante, sunt si mult mai greu de cenzurat. Apoi pot sa descalific fiecare autor in parte daca este cazul.


Concluzie

Mi-e foarte greu sa gasesc analize politico-economice pertinente, mai ales in spatiul TV/Radio. Mi se pare periculoasa o asemenea polarizarea a presei pe langa partidele politice. Grupurile straine de presa se retrag din Romania, probabil sub presiunea publicatiilor aservite politic.

Avem nevoie de informatie obiectiva, ca sa putem alege in cunostinta de cauza.

Singura sansa pe care o vad este boicotarea surselor de informatii clar partizane, pentru ca ele traiesc in mare parte din reclama, deci din numarul de consumatori de acel tip de "presa". Apoi mai trebuie sa selectam cat mai diverse surse si sa le comparam, ca sa putem avea o imagine cat de cat balansata asupra realitatii ... reale. Numai asa putem scapa manipularilor care vin din toate directiile.


Republicarea articolelor este permisa cu citarea autorului